Primele imagini ale modelului 2016 Suzuki GSX-RR MotoGP

Primele imagini ale modelului 2016 Suzuki GSX-RR MotoGP

Suzuki a publicat primele imagini ale unuia dintre cele mai asteptate modele ale anului: 2016 Suzuki GSX-RR MotoGP. Bineinteles, cei care il asteapta cu cea mai mare infrigurare sunt chiar cei doi piloti ai echipei Ecstar Suzuki din MotoGP, Maverick Vinales si Aleix Espargaro, insa interesul pentru acest model e destul de crescut si pentru fanii echipei si pentru ceilalti iubitori ai MotoGP, animati de o intrebare pertinenta: oare se va produce revirimentul Suzuki in MotoGP, in sfarsit?

2016-Suzuki-GSX-RR-06

Imaginile dezvaluie ca la nivel de vizual, nu exista deosebiri majore fata de modelul actual, implicat zilele acestea in testarile oficiale MotoGP, primele ale anului 2016, de pe Sepang International Circuit. O prima deosebire totusi se poate remarca in privinta modificarii subtile la barele duble ale cadrului din aluminiu care acopera fiecare dintre laturi in mod complet. O alta noutate vine in privinta tuburilor de aer de pe panourile laterale, in partea stanga ridicate pana la partea de sus, pentru extra-aerisire, in timp ce pe partea dreapta sunt plasate mai jos, dar largite, in vederea potrivirii cu evacauarea. Care evacuare are acum un nou design, care creaza o imagine mai sportiva, mai atletica, cu toate ca nu de asa ceva ducea lipsa modelul 2015.

2016-Suzuki-GSX-RR-05

Asteptarile majore ale pilotilor Suzuki Ecstar se afla insa localizate sub carena noului 2016 GSX-RR si se pare ca au fost pe masura, odata ce in sfarsit a fost instalata cutia de viteze fara sudura (seamless). Aceasta ar fi principala noutate si totodata vestea cea mare pentru cei doi. In acest moment ei alearga la Sepang pe un model care ofera doar un decalaj pozitiv, lipsind seamless downshifting-ul. Aceasta noua cutie de viteze a fost cerinta principala inca de anul trecut, in conditiile in care asigura un aport de putere suplimentara. Daca modelul anterior a reusit sa impresioneze prin comportamentul ireprosabil si agilitatea din viraje, la capitolul putere a fost suferinta maxima. Aproape in fiecare conferinta de presa, leit-motivul a fost „daca am avea o motocicleta mai puternica”. Sigur, Marquez ar fi avut ceva de comentat la cerinta asta, la randul sau beneficiind de un RC213V mult prea puternic pentru a fi strunit, dar nu e vorba despre asta, acum.

2016-Suzuki-GSX-RR-03

Sperantele legate de un model mai performant au fost reiterate si la Sepang, acolo unde dupa primele zile de testari, pilotii Suzuki nu au reusit mai mult decat aproape traditionala plasare la mijlocul clasamentului, insa iata ca mai au de asteptat putin. Aceste prime fotografii reprezinta doar inceputul, in saptamanile ce urmeaza sunt asteptate mai multe imagini, acelea mult-ravnite, cu pilotii pe noul model, la lucru. Pana atunci, vom trece in revista si lista de specificatii tehnice ale noului model.

2016-Suzuki-GSX-RR-01

Dimensiuni: lungime 2,096 m x latime 0,702 m x inaltime 1,140 m, cu ampatamentul de 1,457 m. Motorul DOHC cu patru valve, racit cu aer, in patru timpi si patru cilindri, de 1000cc, dezvoltand 230 cp si o viteza maxima de peste 330 km/h. Cutie de viteze in sase trepte, cadrul twin-spar din aluminiu, anvelope fata/spate (obligatoriu Michelin), suspensii Ohlins cu furca inversata fata si Ohlins pe spate, frane fata Brembo cu disc din carbon, spate cu disc otel, tot Brembo. Ca sistem electronic, bineinteles, va fi vorba de sistemul unificat software, valabil din 2016, oferit de Magneti Marelli si validat de Dorna.